عملکردهای مدیر
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

عملکردهای مدیر

مدیران در 4 عملکرد اصلی جای می گیرند که مبانی این متن را تشکیل می دهد. این عملکرد ها عبارت اند از: برنامه ریزی، سازمان دهی، پیش روی و کنترل.

برنامه ریزی -  مدیران می بایست برای رسیدن به آنچه مد نظرشان هست، برنامه ریزی کنند و اقدامات لازم برای دست یابی به آن اهداف را نیز توسعه دهند.

سازماندهی – مدیران می بایست تعداد افراد و وظایف لازم برای شغل خود تعیین کنند. همچنین می بایست چگونگی جریان یافتن شغل خود را نیز تعیین کنند. عموما پیرامون این مساله به صحبت خواهیم پرداخت که چه نوع ساختاری برای انجام گرفتن این کار ها به کار بسته می شود. 

پیش برد – مدیران می بایست کارمندان خود را هدایت کرده، برآنها نظارت کنند، به آنها انگیزه بخشند، آنها را آموزش دهند، راهنمایی کنند، استخدام کنند و آنها را مورد ارزیابی قرار دهند. همه ی این کار ها به روش های مختلفی می تواند صورت بگیرد.

کنترل کردن – مدیران می بایست به اتفاقاتی که در حوزه ی کاری آنها در حال روی دادن است، نظارت داشته باشند تا مطمئن شوند که در مسیر دست یابی به اهدافشان قرار دارند. اگر این اهداف برآورده نشوند، سپس اقدامات اصلاحی می تواند صورت گیرد. هرچه سریعتر اقدامات اصلاحی صورت بگیرد، سریعتر می توان آن را انجام داد.





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: